Den devátý

09.07.2021

SMS_01 (7:16 hod)
Dobré ráno! 
Jsem na konci dlouhého Wolfsbergu - asi 566 Km.
Spal jsem vcelku dobře, pršelo jen málo a i když blesky osvěcovaly oblohu, bouřky byly daleko.
Ve stísněném doupěti jsem se nemohl otáčet z boku na bok a musel jen ležet na zádech ... a to se spí hůře. Proto jsem se dospal venku.
Hunča


SMS_02 (8:02 hod)
Budu si muset někde cestou vyprat moji žlutou větrovku. Použil jsem jí totiž jako improvizovaný polštář pod hlavu ... jenže letošní invaze slimáků způsobila, že jednoho jsem si na ní při spánku hezky rozmazal. Fuj - hnus!
Počítám také s tím, že se mi snad cestou podaří někde dobít mobil a někoho přesvědčit, aby mne zas vyfotil.
Hunča


SMS_03 (10:01 hod)
Sankt Andra - benzínka.
Z Wolfsbergu byla pěkná cyklo-cesta podél řeky. Tak jsem se v ní hned vykoupal a samozřejmě přepral tu "zahnusanou" bundu od slimáků :-)
Do Griffenu mne teď čeká dost blbý úsek.
Po stezkách korutanských bych nejspíše zas bloudil a tak volím, delší ale jistější, cestu po hlavní silnici.
Hunča


SMS_04 (12:38 hod)
Griffen - to už mám za sebou 590 Km!
No je to tu pořádný kopec nahoru a pak zas dolů ze Sankt Andra!
Nad vesnicí se vypíná velice rozlehlý hrad.
Doplňuji opět energii u supermarketu ADEG a také suším na zábradlí svůj spacák po předchozí vlhké noci. 
Hunča


SMS_05 (13:06 hod)
Z celkových 138. map jsem jich již 100 vyhodil ... už jen to mě utvrzuje, že jsem urazil pořádný kus cesty :-)
S mapou číslo 101 sedím na paletě, vedle nějakých hnojiv, a opírám se o zeď příjemně chladnou zeď marketu.
Za chvilku zas vyrazím!
Hunča 


SMS_06 (15:38 hod)
Volkermarkt - 602 Km ... další meta překročena!
Ve zdejší pivnici Baron si dobíjím svůj mobil a ochotný "pingl" pořizuje další fotku z  mé cesty ... tak si mne zas po delší době můžete prohlédnout alespoň na webu :-)
Už začínám pevně věřit tomu, že pokud vydrží slušné počasí, tak opravdu do Izoly doběhnu a dojdu :-)
Tak od Karla V. z Kel mi právě přichází zpráva, že mne domů od Jaderského moře definitivně nedoveze. Byl by totiž nucen jít do nedobrovolné 10. denní karantény :-( 
No nějak si budu muset poradit. Jak jsem již několikrát psal, při takovéto cestě se musí počítal s určitými komplikacemi, které se předem nedají odhadnout.
Snad se vše nějak vyřeší a dostanu se pak od moře k nám domů. 

Když jsem totiž poprvé dojel (na kole k Jadranu) z Kel, zpátky jsem s ním dokonce stopoval ... no halda zážitků a přitom psina.
Tehdy mne svezl jeden ochotný rakušák vzal z Rupy (přechod Slovinsko<>Chorvatsko), až k nám do Čech ... vše je o štěstí!
Mohl by jet nějaký autobus z Koperu a nebo by mne mohl naložit někdo, kdo se vrací z kempu v Izole.
No nezbývá než tuto záležitost zatím nechat osudu.
Hunča


SMS_07 (19:27 hod)
Jsem na okraji Eberndorfu (slovinsky Dobrla vas) ... čili dvojjazyčně se píšící městys v Korutanách.
Slovinsko už mám pomalu na dohled :-)
Lenka mi na mapách sehnala kemp v těsné blízkosti tohoto městečka.
Pokud bude jen trochu vyhovovat, zkrátím si dnes etapu a už tu zůstanu.
Možnost se umýt a přespat v posteli je po 6. dnech usínání, téměř vždy pod širákem, více než lákavá ... tak uvidíme.
Jinak bych ještě popoběhl někam dál po mojí trase.
Hunča


SMS_08 (21:13 hod)
Sittersdorf (Žitara vas) ... někde před Zauchenem (Suha) ... ano, hádáte správně ... zas budu hledat klasiku - tj. nocleh v přírodě. 
Nakonec mám suchý spacák i rezervní prádlo - tedy "no problem" :-)
Než se setmí, tak ještě něco musím najít. 
Odbočka ke kempu mi nic nedala. Noclehy musí být předem zamluvené a cena za jednu místnůstku pro přespání 60 €; při současném kurzu to je někde kolem 1500 Kč!
Tak to si klidně odpustím.
Našel jsem si tu u zdejšího fotbalového hřiště zastřešený kousek betonu; i v blízkosti hospody. Ta ovšem už byla zavřená. Couralo se tu ještě pár týpků, kteří se mne ale nijak nevšímali ... tak si myslím, že noc bude dobrá.
Ráno už to "dotáhnu" tady v Rakousku (Bad Eisenkappel) a pak již vběhnu do země zaslíbené Slovinska; s cílem mojí cesty - Jaderským mořem :-)
Tak dobrou a ničím nerušenou noc přátelé!
Hunča


Mapa trasy - 9.den (Kly - Wolfsberg - Sittersdorf) ~ 630 Km


FandaM © 2021 Hunčův cestovatelský deník cesty k Jadranu.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky